Membres

HOME

21 mars 2013

*** "ELVEN......" *** MITHRIL M342 et M210*** LoTR/SDA

The last ones at this moment!
I didn't start to paint some other MITHRIL figures, even if I have some ready-to-paint on my table!
I'm working a lot on the "TLNW" project and haven't time enough to do much more.

The first figure is "Elf Children in Tree" (M342): a nice figure in my opinion! The second is a  "Lorien guardian" (M210).
They were not easy to paint (especially the children!) because of the large surface of skin, something that I don't like a lot. But it's a good way to improve my skill for that!

After that, I add some pictures of the Children without the foliage on the tree and a family photo of all the elves that I've painted .

Feel free for your comments!
Advices, critics (not too much!) and ideas are welcome!

 Les dernières à ce moment!
Je n'ai pas commencé à peindre d'autres figurines Mithril, même si j'en ai quelques unes prêtes à-peindre sur ma table!
Je travaille beaucoup sur le "TLNW" projet et n'ai pas assez de temps pour faire beaucoup plus.
La première figure est «Les Enfants Elfes dans l'arbre" (M342): une belle figurine, à mon avis!
Le second est un "Gardien de la Lorien» (M210).
Ils n'étaient pas faciles à peindre (surtout les enfants!) en raison de la grande surface de la peau, quelque chose que je n'aime pas beaucoup. Mais c'est un bon moyen d'améliorer mon habileté pour ça! Après cela, je rajoute quelques photos des enfants sans le feuillage de l'arbre et une photo de famille de tous les elfes que j'ai peints.
Soyez libres pour vos commentaires!
Conseils, critiques (pas trop!) et idées sont les bienvenus!













 





 











more MITHRIL figures to see here:
0-"The Hobbit": Personnalities
1-"Radagast the Brown" 
2-"Thranduil"
3-"Bard of Lake-Town"
4-"The Great Goblin"
5-Beorn
6-Bilbo Baggins
7-Gollum 
8-Galadriel
9-The Master of Laketown
10-Thorin Oakenshield
11- Gandalf the Grey 
12- Elrond
13-Celeborn

+ "Sam Wise"  
Bill The Pony
Female Scouts
Hobbit Scout on Pony

26 commentaires:

  1. Those are really good Sam, damn fine work.

    RépondreSupprimer
  2. I know I'm really bad at commenting on other peoples blogs but I'm really enjoying this series of Mithril figures, I've had a soft spot for them since I painted my first three some many years ago - not to your standard!

    Hugh

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thanks for your interest on my humble work!
      I think that the painting level has grown since 20 years: the internet exchange and sharing give to each one access at a lot of informations, tutorial, examples, etc....
      If you have some MIHRIL, you can show me which ones and I will give you some informations about references, dates of release, rarity, etc...
      I have some old figures: I will send you the pictures if they are always on my computer...

      Supprimer
  3. These are very nicely done, Sam. The flesh tones look great of these figures. Plus the background is a nice touch [addition].

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thanks Master Jay-di (I can't resist!)
      I think that I improve my skill with the flesh tones... maybe...

      Supprimer
  4. A very nice paint job to compliment some very nice miniatures, well done.
    :)

    RépondreSupprimer
  5. Superbes figurines , tres belle peinture , comme d'ab j'adore ta mise en scène photo ;)

    RépondreSupprimer
  6. Have the guardsman, but he is not as good as yours. The children in the tree are just too wonderful! Great work on them and the tree!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thanks Gunnar!
      Don't worry about the painting "level"!
      I must say that I spend a lot of time on each figure, it's a choice!
      And painting larger scales than 1/72 is good because I must change my habits and find new technical ways.

      Supprimer
  7. Lovely scene! Good work.

    (left a message for you at Benno's)

    RépondreSupprimer
  8. J'aime beaucoup cette scène dans l'arbre et je ne vois absolument pas pourquoi tu t'inquiètes de la peinture de la peau !
    La seule chose qui manque un peu (et encore c'est peut-être la photo), c'est quelques reflets dans les cheveux...
    En tout cas, tu mets réellement en valeur cette série mithril qui n'est pas la meilleure à mon avis.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Merci Ô Grand Maitre!
      je ne m'inquiète pas de la peinture de la peau, je disais juste que je n'étais pas très à l'aise, mais c'est en peignant qu'on apprend à peindre!
      ça commence à être mieux...

      Reflets? vous avez dit "reflets" ?
      Mieux sur les cheveux argentés que sur les dorés, je ne sais pas pourquoi...
      j'ai peut-être oublié un "highlight" avec du doré pur?

      Supprimer
    2. Tu as bien raison de te moquer, quand on voit ce que je fais avec mes pinceaux !!!

      Supprimer
    3. Mon ami, je ne me moque point!
      Ta peinture est de très bonne qualité et pour ce qui est de l'écriture, je ne t'arrive pas à la cheville.... comme tu pourras le constater bientôt!

      Supprimer
  9. What a beautiful piece of work, quite delightful.

    RépondreSupprimer
  10. such a delightful setting, Sam Wise!

    RépondreSupprimer
  11. Oooh those elven children are really nice!!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thanks Alcidas: always a pleasure to read you here!

      Supprimer